سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mobotell.ParsiBlog.com
 
اشتراک مطالب

شکستگی شیشه نمایشگر موبایل یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای موبایلتان پیش بیاید. در این صورت یا باید قید استفاده از تلفن هوشمندتان را بزنید، یا شیشه آن را تعویض کنید. به تازگی پلیمری شبیه به شیشه توسعه داده شده که در صورت تعبیه در موبایل ها، تنها با فشار دست می توان شیشه نمایشگر شکسته را تعمیر کرد.

پلیمرهای با قابلیت خود ترمیمی معمولاً به 120 درجه سانتیگراد دما برای ترمیم شدن نیاز دارند. ولی پلیمری که اخیراً توسط محققان دانشگاه توکیو به سرپرستی پروفسور «تاکوزو آیدا» توسعه داده شده، در دمای 21 درجه سانتیگراد و تنها با فشار دست کاربر به سادگی ترک ها را یکدیگر چسبانده و ترمیم می شود.

 

پیش از این ماده ویژه ای از ترکیب نوعی پلیمر کشسان و یک نمک یونی توسعه داده شده بود. این ماده در صورتی که به دو نیمه جداگانه تقسیم می شد، می توانست در عرض 24 ساعت دوباره به هم بچسبد و جالب تر ایکه رسانای برق نیز بود. همچنین چندی پیش موتورولا پتنت «پلیمر حافظه دار» را به ثبت رساند که نحوه کارکرد نمایشگری با قابلیت ترمیم شکستگی های ظریف را تشریح می کرد.

امید می رود در آینده پلیمر جدید در نمایشگر موبایل ها تعبیه شود تا بدین ترتیب هزینه تعمیرات تلفن های هوشمند کاهش یابد و در عین حال کاربران را از استفاده محافظ های نمایشگر بی نیاز کند.

 

منبع:digiato


[ شنبه 98/1/24 ] [ 10:10 صبح ] [ امیرعلی نظری ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

لینکدونی

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 131062