سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mobotell.ParsiBlog.com
 
اشتراک مطالب

گوشی های هوشمند یکی از محصولاتی هستند که کاربران بسیاری علاقه مند به استفاده از این وسیله هستند. کمپانی های بزرگی همچون سامسونگ، اپل، هواوی و ... برای تولید و ارائه مدل های گوشی های جدید با یکدیگر رقابت تنگاتنگی را می گذرانند. در  ساخت گوشی های جدید هوشمند 2018 از فناوری هوش مصنوعی بهره برده اند که در ادامه به جذاب ترین فناوری های ارائه شده توسط کمپانی های بزرگ می پردازیم برای آشنایی بیشتر با فناوری های جدید به کاربرده در این دستگاه های هوشمند با ما همراه باشید.

 

سنسور اسکن اثر انگشت در زیر سطح صفحه نمایش

یکی از مهم ترین تحولات گوشی های هوشمند سال 2017 مربوط به کاهش حداکثری حاشیه صفحه نمایش در آنها و نیز استفاده از صفحه نمایش هایی با نسبت ابعاد تصویر جدید 18:9 برای تولید آنها بود؛ این تغییر در سال 2017 یک تحول بود، اما انتظار می رود که این تحول در سال 2018 به یک استاندارد برای تولید گوشی های هوشمند تبدیل گردد.

 

 اثر انگشت

 

این سبک جدید در طراحی صفحه نمایش شرکت های تولید کننده را قادر به طراحی گوشی هایی خواهد ساخت که علی رغم برخورداری از صفحه نمایش بزرگ، می توان به راحتی با یک دست با آنها کار کرد؛ البته این تحول بنیادین مشکلاتی را نیز به همراه داشته است و اگر بخواهیم به مهم ترین مشکل به وجود آمده در اثر آن بپردازیم باید به لزوم تغییر محل و یا حذف سنسور اسکن اثر انگشت گجت اشاره کنیم.

حاشیه ناچیز صفحه نمایش فضایی را برای جاگذاری سنسور اسکن اثر انگشت باقی نگذاشته است و شرکت های مختلف برای حل این مشکل دو راه حل کلی را در نظر گرفته اند؛ برخی از آنها به ناچار این سنسور بیومتری را به پشت گوشی منتقل کرده و برخی مانند اپل به کلی این سنسور را از محصولات خود حذف می کنند.

 

اما راه حل سومی نیز برای این مسئله وجود دارد و آن استفاده از سنسور های اثر انگشت جای گرفته در زیر سطح صفحه نمایش است؛ کارایی و دقت این سنسور ها دقیقا با نمونه های پیشین تطابق دارد و شرکت هایی مانند کوالکام و سیناپتیکس از اولین تولید کننده گان آن هستند؛ حداقل یکی از گوشی های هوشمند سال 2018 از این فناوری بهره مند خواهد بود و در صورت موفقیت انتظار می رود تا این تحول به یک استاندارد در بازار گوشی های هوشمند بدل گردد.

فناوری احراز هویت کاربر از طریق شناخت چهره

iPhone X یکی از جنجالی ترین گوشی های هوشمند تولید شده در سال 2017 بود که جذابیت خود را مدیون یک ویژگی کلیدی است و همانطور که حدس می زنید این ویژگی کلیدی همان فناوری تشخیص چهره اپل و یا Face ID است. باید بدانید که فناوری Face ID شرکت اپل اولین نمونه از روش های احراز هویت از طریق تشخیص چهره نیست، اما مطمئنا سریع ترین و کاربردی ترین آنهاست و می توانید در هر شرایط نوری روی کارکرد بی نقص آن حساب کنید.

 

امسال گوشی های هوشمند بیشتری از این فناوری بهره برداری خواهند کرد؛ شرکت اپل آیفون های بیشتری را به این فناوری تجهیز خواهد کرد و موفقیت فروش و استقبال کاربران از این فناوری شرکت های دیگر را نیز به تجهیز محصولاتشان به فناوری های مشابه تشویق خواهد کرد.

فناوری احراز هویت از روی تشخیص چهره یکی از جدید ترین فناوری های بیومتری به کار گرفته شده در گوشی های هوشمند است اما تنها ترین نیست؛ در آینده شاهد رونمایی از سنسور های بیومتری جدید تر و نیز عجیب تری در گوشی های هوشمند خواهیم بود.

منبع: namnak


[ سه شنبه 97/11/23 ] [ 11:43 صبح ] [ امیرعلی نظری ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

لینکدونی

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 131122